Архив автора: A_admin

Балмағамбетова Л., Кутенко В., Оспанов М., Әсетова М., Дин М.-В., Жақсылыков М., Қдырниязова Ж., Қазтуғанова А. Қазақ КСР халық әртісі, ҚазССР халық әртісі, Қазақ КСР Мемлекеттік сыйлығының лауреаты, Құрманғазы атындағы ҚҰК құрамы профессорының Жұбанова Ғазиза Ахметқызы 90 жылдығына арналған дөңгелек үстелдің материалдары

Балмағамбетова Л., Кутенко В., Оспанов М., Әсетова М., Дин М.-В., Жақсылыков М., Қдырниязова Ж., Қазтуғанова А. Қазақ КСР халық әртісі, ҚазССР халық әртісі, Қазақ КСР Мемлекеттік сыйлығының лауреаты, Құрманғазы атындағы ҚҰК құрамы профессорының Жұбанова Ғазиза Ахметқызы 90 жылдығына арналған дөңгелек үстелдің материалдары // Saryn art and science journal. №2 (19) 2018. – с 72-93.

МРНТИ 18.41.09 

Л. Балмағамбетова1, В. Кутенко1, М. Оспанов1, М. Әсетова1, М.-В. Дин1, М. Жақсылыков1, Ж. Қдырниязова1, А. Қазтуғанова2
1Құрманғазы атындағы Қазақ ұлттық консерваториясы
2М. Әуезов атындағы Әдебиет және өнер институты
Алматы, Қазақстан

 Қазақ КСР халық әртісі, ҚазССР халық әртісі, Қазақ КСР Мемлекеттік сыйлығының лауреаты, Құрманғазы атындағы ҚҰК құрамы профессорының ЖҰБАНОВА ҒАЗИЗА АХМЕТҚЫЗЫ 90 ЖЫЛДЫҒЫНА АРНАЛҒАН ДӨҢГЕЛЕК ҮСТЕЛДІҢ МАТЕРИАЛДАРЫ[1]

 Tүйiн
2018 жылы 14 ақпанда Құрманғазы атындағы Қазақ ұлттық консерваториясы қазақтың біртауар композиторы, КСРО және Қаз ССР халық әртісі, Қаз ССР Мемлекеттік сыйлығының лауреаты, Құрманғазы атындағы Қазақ ұлттық консерваториясының композиция кафедрасының профессоры Жұбанова Ғазиза Ахметқызының туғанына 90-жыл толуына орай дөңгелек үстөл өткізді.
Ғ.А. Жұбанованың (1927-1993) шығармашылық және музыкалық-қоғамдық, яғни көп қырлы қызметі, ең алдымен, қазақ музыка тарихы, заманауи композитор және орындаушы шығармашылығы мен музыкалық білім мәселелері контексінде ұсынылды.
«Ғазиза Жұбанованың музыка әлемі» дөңгелек үстөл бағдарламасына сәйкес «Музыкатану және композиция» кафедрасының студенттері мен магистранттары, Құрманғазы атындағы ҚҰК профессорлары – оның әріптестері мен оқушылары, М.О. Әуезов атындағы ӘӨИ ғылыми қызметкері; шақырылған қонақтар, яғни Жұбановтар әулеті мен отбасы мүшелері баяндамалар мен естеліктер оқыды.
Баяндамашылырдың тақырыптары ғылыми ізденістерінің қызығушылығымен қатар, нота мәтіндеріне, композитордың күнделік жазбаларына, А. және Ғ. Жұбановтар мұрасын зерттеу орталығы-Мемориалдық музей қорына негізделген, олардың мәселелер шегіндегі өзектілігі мен сұранысқа сәйкестігі ғана емес, сонымен қатар, жаңасы да, яғни, аз зерттелген тұстары – мәселен, өнердің басқа түрлермен байланысы немесе әлеуметтік-маңыздылыққа өрбитін, ішінара гендерлік тақырыпқа қиылысатыны да бар.

 Tiрек сөздер: композитор Ғ. Жұбанова, қазақ музыкасының тарихы, әйел мен музыка.

 Л. Балмагамбетова1, В. Кутенко1, М. Оспанов1, М. Асетова1, М.-В. Дин1, М. Жаксылыков1, Ж. Кдырниязова1, А. Казтуғанова2
1Казахская национальная консерватория им. Курмангазы
2Институт литературы и искусства им. М. О. Ауэзова
Алматы, Казахстан

 МАТЕРИАЛЫ КРУГЛОГО СТОЛА, посвящённого 90-летию со дня рождения выдающегося казахского композитора, Народной артистки СССР и КазССР, Лауреата Государственной премии КазССР, профессора кафедры композиции КНК им. Курмангазы ЖУБАНОВОЙ ГАЗИЗЫ АХМЕТОВНЫ

 Аннотация
14 февраля 2018 года в Казахской национальной консерватории им. Курмангазы был проведен Круглый стол, посвященный 90-летию со дня рождения выдающегося казахского композитора, Народной артистки СССР и Каз ССР, Лауреата Государственной премии Каз ССР, профессора кафедры композиции КНК им. Курмангазы Жубановой Газизы Ахметовны.
Многогранная деятельность Г.А. Жубановой (1927–1993) – прежде всего, творческая и музыкально-общественная – была представлена в контексте истории казахской музыки, современных проблем композиторского творчества и исполнительства, вопросов музыкального образования.
В программе Круглого стола «Мир музыки Газизы Жубановой» прозвучали доклады и сообщения студентов и магистрантов консерватории специальностей «Композиция», «Музыковедение»; профессоров КНК им. Курмангазы – ее коллег и учеников; научных сотрудников ИЛИ им. М.О. Ауэзова; гостей, представлявших семью и династию Жубановых.
Тематика сообщений была обусловлена как научными интересами докладчиков, так и стремлением в опоре на нотные тексты, дневниковые записи композитора, фонды Мемориального музея-Центра по изучению наследия А.и Г. Жубановых подчеркнуть их актуальность и востребованность не только в границах проблем, уже обозначенных в современной научно-исследовательской практике, но и новых, в том числе малоизученных – например, в связи с другими видами искусства или восходящих к социально-значимым, в том числе пересекающимся с гендерной тематикой.

 Ключевые слова: композитор Г. Жубанова, история казахской музыки, женщина и музыка.

 L. Balmagambetova1, V. Kutenko1, M. Ospanov1, M. Asetova1, M.-V. Din1, M. Zhaksylykov1, Zh. Kdyrniyazova1, A. Kaztuganova1
1Kurmangazy Kazakh National Conservatory
2M. Auezov Institute of Literature and Art
Almaty, Kazakhstan

 MATERIALS OF THE ROUND TABLE,dedicated to the 90th anniversary of an outstanding Kazakh composer, People’s Artist of the USSR and KazSSR, Laureate of the State Prize of the Kazakh SSR, Professor of the Composition Department of the Kurmangazy Kazakh National Conservatory GAZIZA ZHUBANOVA

 Abstract
February 14, 2018 in the Kurmangazy Kazakh National Conservatory a roundtable dedicated to the 90th anniversary of the birth of an outstanding Kazakh composer, People’s Artist of the USSR and KazSSR, Laureate of the State Prize of the Kazakh SSR, professor of the Department of Composition of Kurmangazy KNC Gaziza Zhubanova was held.
The multifaceted activity of G. Zhubanova (1927-1993) – first of all, creative and musical and social – was represented in the context of the history of Kazakh music, contemporary problems of composer creativity and performance, the issues of musical education.
The program of the Round Table “The World of Music by Gaziza Zhubanova” included papers and reports by students and graduates of the Conservatory of “Composition” and “Musicology”; professors of the Kurmangazy KNC – her colleagues and students; researchers of M.O. Auezov Institute of Literature and Arts; guests who represented the family and the Zhubanov dynasty.
The topics of the reports were determined both by the scientific interests of the speakers, and by the desire to rely on musical texts, the diary entries of the composer, the funds of the Memorial Museum-Center for the Study of the Heritage of A. and G. Zhubanovs to emphasize their relevance, not only within the boundaries of problems already identified in modern research practice, but also new ones, including little-studied ones, for example, in connection with other types of art or ascending to socially significant ones, including those intersecting with gender.

 Keywords: composer G. Zhubanov, history of Kazakh music, woman and music.

[1] Редактор раздела – канд. иск., профессор кафедры музыковедения и композиции А. К. Омарова.

Умбетов Н., Хамитжанова Ж.Дәстүр өнер трупасы

Умбетов Н., Хамитжанова Ж.Дәстүр өнер трупасы // Saryn art and science journal. №2 (19) 2018. – с. 68-69.

МРНТИ 18.41.01 

Н. З. Умбетов1, Ж. Ш. Хамитжанова1
1Құрманғазы атындағы Қазақ ұлттық консерваториясы
Алматы, Қазақстан

 ДӘСТҮР ӨНЕР ТРУПАСЫ

 Анотация
Мақалада жас ұрпақты тәрбиелеу мәселесі талқыланды. Өздеріңіз білетіндей, қазіргі заманда көптеген балалар компьютер сияқты гаджеттермен уақыт өткізеді. Бұл мақалада сондай-ақ ата-ана мен бала арсында қатынас орнататын ойындар жайлы айтылады. Авторлар баланы ерте жастан дамытатын ойындарға баулығанды жөн санайды. Заманауи техниканың қарапйым ойыншықтардың қасында мың есе артық екенін басып айтады. Қозғалыс ойындарын ұсынған мақала авторлары бұл ойындардың балалар мен жастардың физикалық ғана емес, рухани дамына оң әсерін беретініне сенімді.
Бұл мақалада ұлттық музыкалық instrumerty және киім пайдаланып дәстүрлі ойындарының негізінде анимация труппасы. баптың мақсаты жастардың пайыздық және znananiya тарихы мен Қазақстанның дәстүрлерін дамыту болып табылады. Мемлекет басшысының Жарлығымен сәйкес мемлекеттік бағдарламасы «Рухани жaңғырy» жастар арасында патриотизмді нығайтуына бағытталған жобасы мақалалар сипаттамасы.

 Тірек сөздер: дәстүрлі ашық ойындар, анимациялық труппа

 Н.З. Умбетов1, Ж. Ш. Хамитжанова1
1Казахская национальная консерватория им. Курмангазы
Алматы, Казахстан

ТРАДИЦИОННАЯ ТРУППА

 Аннотация
Статья посвящена актуальной в настоящее время, проблеме воспитания молодого поколения. Как известно, большинство современных детей проводят большое количество времени за такими устройствами как компьютеры. В данной статье также затронуты проблемы связи родителей с детьми, совместное времяпрепровождение, которое достигается совместными играми. Авторы считают нужным с раннего возраста приобщать детей к традиционным прикладным видам развития детей, вместо использования достижений современной техники таких, что также положительно сказывается на здоровье подрастающего поколения. Авторами в данной статье предлагается развитие традиционных подвижных игр для детей и молодежи, что развивает не только физические данные, но и прививает духовные ценности.
В данной статье предложены анимационные труппы основанные на традиционных играх, используя национальные музыкальные инструмерты и одежды. Цель статьи заключается в развитии интереса молодежи к истории и традиции Казахстана. Описаный в статье проект предназначен для воспитания патриотизма у молодежи в рамках государственной программы «Рухани жаңғыру» в соответствии с указом Президента.

 Ключевые слова: традиционные подвижные игры, анимационная труппа

  N.Z. Umbetov1, Zh. Khamitzhanova1
1Kurmangazy Kazakh National Conservatory
Almaty, Kazakhstan

TRADITIONAL TROUPE

 Abstract

The article is devoted to the current problem of educating the younger generation. As you know, most modern children spend a lot of time behind such gadgets as computers. This article also touches on the problems of parents’ connection with children, joint time, which is achieved through joint games. Authors consider it necessary to introduce children from the early age to traditional applied developmental types of children, instead of using the achievements of modern technology such that also positively affects the health of the younger generation. The authors in this article suggest the development of traditional mobile games for children and young people, which develops not only physical data, but also inculcates spiritual values.
This article suggests animation troupes based on traditional games, using national musical instruments and clothes. The purpose of the article is to develop the youth’s interest and knowledge of the history and traditions of Kazakhstan. The project described in the article is intended for the upbringing of patriotism among young people within the framework of the state program “Ruhani zhangyru” in accordance with the decree of the President.

Keywords: traditional active games, animated troupe

 

Илес М. Из практики хоровика-дирижера

Илес М. Из практики хоровика-дирижера // Saryn art and science journal. №2 (19) 2018. – с. 63-67.

 

МРНТИ 18.41.51

 М. Илес1
   1Казахская национальная консерватория им. Курмангазы                                                             Алматы, Казахстан

 ИЗ ПРАКТИКИ ХОРОВИКА-ДИРИЖЕРА

 Аннотация
В данной работе на примере двух разных по характеру произведений показано воздействие творческого воображения на исполнительскую деятельность профессионального хора. Этот выбор обусловлен как объективными, так и субъективными факторами: в числе первых – очевидное (присущее многим) непонимание возможности и необходимости использования ресурсов творческого воображения во время разучивания и непосредственного исполнения хоровых партитур на тех или иных мероприятиях, концертах и экзаменах в целях достижения наилучшего целостного восприятия и трактовки того или иного произведения. В ряду вторых – желание обогатить осмысленную работу хоровика-дирижера, общее понимание целостности произведения через донесение (передачу) хору словами возникших в его творческом сознании художественных образов.
Отправной точкой для предпринятого анализа явился личный опыт участия (в качестве исполнителя и руководителя хорового коллектива) в процессе разучивания и исполнения «Crucifixus» – восьми-голосного произведения для хора a cappella, созданного итальянским композитором Антонио Лотти и одного из пяти хоров Георгия Свиридова цикла «Повстречался сын с отцом».
Кроме того, проанализирован ряд конкретных фрагментов, в звучании которых дирижер-хоровик может раскрыть хору свое «видение» – картины, возникающие в его воображении, для большего эмоционального погружения в произведение, авторский замысел и нотный текст.

 Ключевые слова: творческое воображение, хоровик-дирижер, анализ хорового произведения.

 M.Iles1
1Kurmangazy Kazakh National Conservatory.
Almaty, Kazakhstan

 FROM THE PRACTICE OF A CHORAL CONDUCTOR

 Abstract
In this work by the example of two different in character works has shown the influence of creative imagination on the performing activities of a professional choir. This choice is based on both objective and subjective factors. Among the first is the obvious lack of understanding of the possibility and necessity to use the resources of creative imagination while learning and directly performing choral scores at various events, concerts and examinations in order to achieve the best overall perception and interpretation of a work. Among the second is the desire to enrich meaningful work of the choral-conductor, the general understanding of the integrity of the work through the report (transfer) of the choir to the words of artistic images that appeared in creative consciousness.
«Crucifixus» – an eight-voice piece for the choir a cappella created by the Italian composer Antonio Lotti and one of Georgy Sviridov’s five choirs “There was a son and a father” is the starting point for the analysis of the personal experience of participating in the process of learning and performing. Furthermore, a number of specific fragments are analyzed, which the choral conductor can reveal his “vision” to the choir – pictures that arise in his imagination, can be recommended for a greater emotional immersion in the work, author’s design and musical notation.

 Keywords: creative imagination, choral conductor, analyses of choral piece.

 М. Iлес1
1Құрманғазы атындағы Қазақ ұлттық консерваториясы
Алматы, Қазақстан

 ХОР ДИРИЖЕРДІҢ ТӘЖІРИБЕСІНЕН

 Түйін
Берілген мақалада өнер (қиялдауының) орындаушылық кәсіби xорға әсері екі түрлі мінезде жазылған шығармалардың мысалында көрсетілген. Бұл таңдау объективті, сонымен қатар субъективті факторларға байланысты. Біріншісіне тоқтала кететін болсақ – жұмыстарды жақсы түсінуге және түсіндіруге қол жеткізу үшін белгілі бір іс-шаралар, концерттер мен емтихандарда хор ұпайларын үйрену ,және тікелей орындау кезінде шығармашылық қиял ресурстарын пайдалану мүмкіндігін және қажеттігін түсінбеудің анық (көптеген тән). Ал екіншісі – хор-дирижердің мазмұнды жұмысын жетілдіру, хордың шығармашылық санада пайда болған көркем суреттердің сөздеріне аудару (трансфер) арқылы жұмыстың тұтастығын жалпы түсіну.
Талдаудың бастапқы нүктесі итальяндық композитор Антонио Лотти құрған, а капелланың хорына арналған, сегіз дауысты «Crucifixus» мен Георгий Свиридовтың бес хорының біреуі «Бір ұл мен әке болды.» оқу және орындау процесіне қатысудың жеке тәжірибесі болды.
Бұдан басқа, хор дирижері оның «көзқарасын» өз шығармашылығында туындайтын хорға – суреттер шығармашылыққа, авторлық дизайнға және музыкалық белгілерге үлкен эмоционалдық сіңіру үшін бірнеше ерекше фрагменттер талданды.

 Тірек сөздер: шығармашылық қиял, хор-дирижер, хор жұмыстарын талдау.

 

Туманов Г. Импровизационность в музыкальном формообразовании видеоигр

Туманов Г. Импровизационность в музыкальном формообразовании видеоигр // Saryn art and science journal. №2 (19) 2018. – с. 56-62.

МРНТИ 18.41.45

 Г. Туманов1
1Казахская национальная консерватория им. Курмангазы
Алматы, Казахстан

 ИМПРОВИЗАЦИОННОСТЬ В МУЗЫКАЛЬНОМ ФОРМООБРАЗОВАНИИ ВИДЕОИГР

 Аннотация
Статья посвящена одной из новых областей применения композиторских навыков – музыке в видеоиграх. Необходимость понимания построения музыкального сопровождения в видеоиграх обусловлено его интерактивной спецификой, позволяющей направлять музыку в самые различные направления. На сегодняшний день видеоигры изучены не в полном объеме, не говоря уже о музыкальной составляющей. Исходя из этого, автор выбирает предметом исследования музыкальное сопровождение видеоигры «Супербратья Марио» – одной из игр, задавшей общий тон развития видеоигр в 80-е годы XX века. В данной статье автор рассматривает структуру формообразования музыки в видеоиграх. Анализ, приведенный в статье, выявляет одну из особенностей формосложения музыки в играх – импровизационность. Автор приводит музыкальные примеры и дает характеристики к каждому из них. Проанализированная структура формообразования дана в виде таблицы. Выведенная таблица наглядно демонстрирует возможные последовательности музыкального построения в видеоигре. В выводах автор опирается на мысль, что музыкальная конструкция в видеоиграх имеет некоторые схожие черты с такими относительно современными композиторскими техниками как алеаторика.

 

Ключевые слова: видеоигры, музыка для видеоигр, импровизационоость

 

 

Г. Туманов1
1Құрманғазы атындағы қазақ ұлттық консерваториясы
Алматы, Қазақстан

БЕЙНЕОЙЫН МУЗЫКАЛЫҚ ҚАЛЫПТАСУЫНДАҒЫ СУЫРЫП САЛМАЛЫҚ

 

Аннотация
Мақала композициялық дағдыларды қолданудың жаңа бағыттарының бірі — бейне ойындардағы музыкаға арналған. Бейне ойындардағы музыкалық сүйемелдеудің құрылысын түсіну қажеттілігі әртүрлі тәсілдермен әуенді жіберуге мүмкіндік беретін интерактивті ерекшеліктерге байланысты. Бүгінгі күні бейнематериалдар музыкалық компонентпен толықтай зерттелмеген. Осы негізінде автор зерттеу Music Video Superbratya Марио өзінің объектісі ретінде қабылдайды – ойындарының бірі, XX ғасырдың 80-шы жылдары бейне ойындар дамуының жалпы үні орнатады. Бұл мақалада автор видео-ойындарда музыка қалыптастыру құрылымын қарастырады. Мақалада келтірілген талдау ойындарда музыка қалыптастыру ерекшеліктерінің бірі — импровизацияны көрсетеді. Автор музыка мысалдарын келтіріп, олардың әрқайсысына сипаттамаларын береді. Талдаудың қалыптасқан құрылымы кесте түрінде берілген. Кесте туынды музыкалық бейне ойындар тізбегінен салу мүмкіндігін көрсетеді. автордың алу, видео ойын музыкалық құрылымы кездейсоқ сияқты салыстырмалы заманауи композициялық әдістерін кейбір ұқсастықтар бар екенін идеясына сүйенеді.

 

Тірек сөздер: бейне ойындар, бейне ойындарға арналған музыкасы, импровизация

G. Tumanov1
1 Kurmangazy Kazakh National Conservatory
Almaty, Kazakhstan

IMPROVIZATION IN MUSICAL COMPOSITION OF VIDEO GAMES

 

Abstract
The article is devoted to one of the new areas of application of compositional skills – music in video games. The need to understand the construction of musical accompaniment in video games is due to its interactive specifics, which allows to direct music in a variety of ways. To date, video games have not been studied in full, let alone the musical component. Proceeding from this, the author takes for the subject of research the musical accompaniment of the video game Super Mario Bros. – one of the games that set the general tone for the development of video games in the 80s of the 20th century. In this article, the author considers the structure of the music composition in video games. The analysis given in the article reveals one of the features of the formation of music in games – improvisation. The author gives musical examples and gives characteristics to each of them. The analyzed structure of the formation is given in the form of a table. The resulting table clearly demonstrates the possible sequences of musical construction in the video game. In the conclusion, the author relies on the idea that the musical construction in video games has some similarities with such relatively modern compositional techniques as aleatorics.

Keywords: video games, music for video games, improvisation

Алмаханова Э. О своеобразии структуры учебно-воспитательного процесса

Алмаханова Э. О своеобразии структуры учебно-воспитательного процесса // Saryn art and science journal. №2 (19) 2018. – с. 50-54.

МРНТИ 14.07.01

 Э. Алмаханова1
1Кызылординский музыкальный колледж имени Казангапа
Кызылорда, Казахстан

 О СВОЕОБРАЗИИ СТРУКТУРЫ УЧЕБНО-ВОСПИТАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА

 Аннотация
В данной статье автор ставит своей целью представить современные инновационные педагогические методы. Цель педагога – культивирование индивидуальности, поскольку каждый ученик уникален и имеет обственную психолого-педагогическую траекторию развития.Наиболее активно инновации всегда осуществлялись на начальном этапе обучения. Первоначальное обучение – это фундамент для всего далнейшего развития музыканта; от того, насколько качественен будет этот фундамент зависит музыкальное и техническое воспитание. Не случайно одна из широко известных среди музыкантов-профессионалов книг М.Фейгина называется: «Индивидуальность ученика и искусства педагога». В современном фортепианном обучении, как и во всем процессе образования, осуществляются инновационные изменения, как никогда остро поставлена задача воспитания самостоятельной творческой личности. Автор обращает внимание на духовное и творческое развитие развитие ученика, развитие профессиональных навыков. В статье даны рекомендации по работе с учениками разного типа темперамента. Заключительная глава связана с формированием профессиональных навыков и посвящена обучению нотной грамоте.В списке литературы, наряду пособиями по фортепианно и методическими работами, приведены труды психологов и ученых по данной теме.

 Ключевые слова: инновации в обучении, гуманно-личностный подход, психоло-профессиональные компетенции, импровизация, методические рекомендации.

 Э. Алмаханова1
1Қазанғап атындағы Қызылорда музыкалық колледжі
Қызылорда, Қазақстан

 ОҚУ ҮДЕРІСІНІҢ ҚҰРЫЛЫМЫНЫҢ ЕРЕКШЕЛІГІ

 Аннотация
Бұл мақалада автор заманауи инновациялық педагогикалық әдістерді ұсынуға тырысады. Оқытушының мақсаты — жеке өсіру, әрбір студент ретінде бірегей болып табылады және өз психологиялық-педагогикалық жолы razvitiya.Naibolee белсенді инновациялық әрқашан оқытудың бастапқы сатысында жүзеге асырылады отыр. Алғашқы жаттығу музыканттың одан әрі дамуының негізі болып табылады; Бұл іргетасының сапасы музыкалық және техникалық білім деңгейіне байланысты. кездейсоқ музыканттар арасында, сондай-ақ белгілі бір емес, кәсіби кітаптар M. Feygina «өнер жеке шәкірті және мұғалім.» деп аталады Қазіргі заманғы фортепиано оқыту, сондай-ақ білім беру бүкіл процесінде, бір кездері шығармашылық тұлғаның өзін-өзі білім беру міндетін қойды астам инновациялық өзгерістер жасады. Автор оқушының рухани және шығармашылық дамуына, кәсіби дағдыларын дамытуға назар аударады. Мақалада темпераментдің әртүрлі типтеріндегі оқушылармен қалай жұмыс істеу керектігі туралы ұсыныстар берілген. соңғы тарау дағдыларын қалыптастыруға байланысты және фортепиано-әдістемелік жұмыстар жөніндегі жәрдемақы бойымен, әдебиеттер музыкалық gramote.V тізімін оқыту арналған, пән бойынша психологтар мен ғалымдардың еңбектері берілген.

 Тірек сөздер: оқытудағы инновациялар, адамгершілікке жеке көзқарас, психо-кәсіби құзыреттілік, импровизация, әдістемелік ұсыныстар.

 Е. Almakhanova1
1 Kazangap Kyzylorda college of music
Kyzylorda, Kazakhstan

THE PECULIARITY OF THE STRUCTURE OF THE EDUCATIONAL PROCESS

 Abstract
In this article, the author aims to present modern innovative pedagogical methods. The goal of the teacher is the cultivation of individuality, since each student is unique and has a general psychological and pedagogical development trajectory. Innovations have always been most active at the initial stage of education. Initial training is the foundation for all further development of the musician; on how high the quality of this foundation depends on musical and technical education. It is no accident that one of the well-known among professional musicians of M. Feigin’s books is called: “The individuality of the pupil and the art of the teacher”. In modern piano teaching, as in the entire education process, innovative changes are being implemented, the task of educating an independent creative personality has never been sharply raised. The author draws attention to the spiritual and creative development of the student’s improvement, the training of professional skills. The article gives recommendations on how to work with students of different types of temperament. The final section is related to the formation of professional skills and is dedicated to teaching musical notation. In the list of literature, along with manuals on piano and methodological works, works of psychologists and scientists on this topic are cited.

Keywords: innovation in teaching, humane personal approach, psycho-professional competence, improvisation, methodical recommendations.

 

Бұлданова Ф. Инновациялық әдіс тәсілдер арқылы дауысты дұрыс қою

Бұлданова Ф. Инновациялық әдіс тәсілдер арқылы дауысты дұрыс қою // Saryn art and science journal. №2 (19) 2018. – с. 44-49.

МРНТИ 18.41.51.

 Ф. Бұлданова1
1Қазанғап атындағы Қызылорда музыкалық колледжі
Қызылорда, Қазақстан

 ИННОВАЦИЯЛЫҚ ӘДІС ТӘСІЛДЕР АРҚЫЛЫ ДАУЫСТЫ ДҰРЫС ҚОЮ

 Аннотация
Осы мақаланың мақсаты дауыс бойынша егжей-тегжейлі ұсыныстар беру болып табылады. Автордың айтуынша, оқыту үрдісі музыка зерттеумен байланысты екенін оқушы терең танымал және басқа да элементтер іс жүзінде негізделген кешенді даярлауды көздейдi. Маңызды стиль сезімі дамыту болып табылады, түрлі театр vystupleniyah.Obyazatelnym факторы студенттік қатысу процесінде қалыптасады және өсірілетін авторлардың, жанрлар мен стильдердің санын барынша үлкен, соның ішінде кең музыкалық репертуар, білу болып табылады. Ол үнемі дауыс мутация оның мәртебесі мен мерзімін оқитын және мониторинг, ән машинаға жақын назар аудару өте басынан бастап ұсынылады. Сондықтан осы шығарылымда орындаушының жеке жетілдірілуіне арналған арнайы бағдарламаны қосу туралы шешім қабылданды. Кәсіптік оқыту проблемалары жаңа болмайды. оң нәтижелерін анықтау мақсатында түрлі ұлт әншілер тобымен лирикалық өнер «Città ди Osimo» академиясында дене шынықтыру Рим институты жүргізген ғылыми-зерттеу тобымен «психомоторлық оқыту». Мәселе қазір авторы проблемалық ұзақ және қиын оқыту оқытудың жеткіліксіз болып себебі оның жас суретшілер арасында жетілген орындаушылардың болмаған жатады. авторы жемісті оқыту процесі адал қажетті нұсқауларды жүзеге асыру, олардың білім беру сапасы үшін кейбір кім жауапты, мұғалім мен оқушының арасындағы белсенді ынтымақтастықты талап деген қорытындыға келеді.

 Тірек сөздер: өнер, бағыт, кешенді оқыту, әдістемелік ұсыныстар.

 Ф. Булданова1
1Кызылординский музыкальный колледж имени Казангапа
Кызылорда, Казахстан

 ИННОВАЦИОННЫЕ РЕКОМЕНДАЦИИ ДЛЯ ПРАВИЛЬНОЙ ПОСТАНОВКИ ГОЛОСА

 Аннотация
Цель данной статьи – представить подробные рекомендации по постановке голоса. По мнению автора, учебный процесс подразумевает комплексное обучение, основанное на том, чтобы ученик глубоко познавал и другие предметы, связанные с изучением музыкального искусства. Важным является и развитие чувства стиля, формируемое и культивируемое в процессе участия ученика в различных сценических выступлениях.Обязательным фактором является также знание обширного музыкального репертуара, включающего возможно большее количество авторов, жанров и стилей. Рекомендуется с самого начала уделять пристальное внимание певческому аппарату, постоянно изучая и контролируя его состояние и период мутации голоса. Именно поэтому было решено включить в данное издание специальную программу по физическому совершенствованию исполнителя. Проблемы профессиональной подготовки не новы. Достаточно привести научное исследование, проведенное Римским институтом физической культуры в Академии Лирического Искусства «Читта ди Озимо» с группой певцов разных национальностей с целью выявить позитивные результаты «психомоторного тренинга». Проблемой настоящего времени автор называет отсутствие зрелых исполнителей среди молодых артистов, причиной чему становились неадекватность преподавания, проблематичность долгого и сложного обучения. Автор приходит к выводу, что плодотворный учебный процесс требует активного сотрудничества между учителем и учеником, который несет определенную ответственность за качество своего образования, добросовестно выполняя необходимые указания.

 Ключевые слова: искусство, режиссура, комплексное обучение, методические рекомендации.

Ф. Buldanova1
1Kazangap Kyzylorda college of music,
Kyzylorda, Kazakhstan

 CORRECTLY INCORPORATING VOICE-GUIDED INNOVATION METHODS

 Abstract
The purpose of this article is to provide detailed recommendations on the voice. According to the author, the learning process implies a comprehensive learning, based on the fact that the student deeply learned other subjects related to the study of musical art. Important is the development of a sense of style, formed and cultivated in the process of the student’s participation in various stage performances. An important factor is also the knowledge of the extensive musical repertoire, which includes as many authors, genres and styles as possible. It is recommended from the outset to pay close attention to the singing machine, constantly studying and monitoring its state and the period of mutation of the voice. That is why it was decided to include in this edition a special program for the physical perfection of the performer. The problems of professional training are not new. It is enough to remind the scientific research carried out by the Roman Institute of Physical Culture in the Academy of Lyrical Art “Citta di Osimo” with a group of singers of different nationalities in order to reveal the positive results of “psychomotor training”. The author calls the present-day problem the lack of mature performers among young artists, the reason for this was the inadequacy of teaching, the problematic nature of long and complex learning. The author comes to the conclusion that a fruitful educational process requires active cooperation between the teacher and the student, who has a certain responsibility for the quality of his education, following in good faith the necessary instructions.

 Keywords: Art, direction, comprehensive training, methodical recommendations.

Бекенова А. Струнно-смычковое творчество Д. Энеску

Бекенова А. Струнно-смычковое творчество Д. Энеску // Saryn art and science journal. №2 (19) 2018. – с. 35-43.

МРНТИ 18.41.51

 А. Бекенова1
1Казахская национальная консерватория имени Курмангазы
Алматы, Казахстан

 СТРУННО-СМЫЧКОВОЕ ТВОРЧЕСТВО Д. ЭНЕСКУ

 Аннотация
Статья посвящена анализу струнно-смычкового творчества великого румынского скрипача, альтиста, композитора, дирижера, пианиста Дж. Энеску. Как отмечает автор, в казахстанском музыкознании до настоящего времени отсутствуют работы, посвященные исследованию его композиторского творчества, в частности, смычковых произведений. В статье концентрируется внимание на отличительных чертах стиля композитора и музыканты, которые заключаются в «распылении» формы произведения путем варьирования, полифонического «вторжения», избегания строгого разграничения частей, использовании разнообразных новаторских вертикально-горизонтальных комплексов. Автор уделяет особое внимание интерпретационным, исполнительским методам игры на инструменте, проявившимся в творчестве Энеску – выразительной артикуляции смычка, новой манеры штриховой техники и его аппликатурных принципов изящной мелодики и метроритмических структур, особому ладовому складу и формообразованию. Отличительную черту стиля оркестрового письма Энеску составляет прием раздвоения оркестрового плана, создание тембровых пластов, соединение которых значительно динамизирует его оркестровую драматургию, поскольку композитор не ограничивается контрастными противопоставлениями солирующих инструментов. Также в статье приведен подробный музыкальный анализ «Концертной пьесы» Дж. Энеску для скрипки и фортепиано. Автор иллюстрирует анализ нотными примерами.

Ключевые слова: новаторство, музыкальное творчество, индивидуальность, мелодическое мышление, концертно-исполнительский стиль.

 А.Бекенова1
Құрманғазы атындағы Қазақ ұлттық консерваториясы
Алматы, Қазақстан

 Д. ЭНЕСКУДІҢ ЫСҚЫ-ІШЕКТІ ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫ

 Аннотация
Бұл мақалада ұлы румын скрипкашы, Альтист, композитор, дирижер, пианист Джордж. Enescu туралы жолды және садақ тайтылады. Мақала авторы атап өткендей, қазақ музыкатану соншалықты алыс, атап айтқанда садақ жұмыстарға, оның композиторлық жұмысының зерттеуге арналған жұмыстар жоқ. мақала инновациялық тік-көлденең кешендерін түрлі пайдалана отырып, бөлшектерді қатаң бөлу түрлі, полифониялық шапқыншылығы «болдырмау арқылы өнімнің нысанын» бүркіп «болып табылады ерекше композиторлық стильдің ерекшеліктері, және музыканттар назарын аударады. садақ мәнерлеп артикуляция, сынған машиналар мен жадыдағы қағидаттары әсем әуендер мен metroritmicheskih құрылымдар, арнайы лады қойма және қалыптастыру, жаңа тәртібі — автор Enescu шығармаларында көрініс құралы, ойнайды түсіндіру, орындау әдістерін ерекше көңіл бөледі. Hallmark оркестрлік жазу стилі Enesku қабылдау композитор текетірестер соло құралдарын контрастын ғана шектелмейді, өйткені айтарлықтай өз оркестр драмалық dynamized тембрі формациялар қосылыс жасау сплит оркестр жоспары болып табылады. Сондай-ақ, музыкалық «концерттік пьесасы» Джордж. Enescu фортепиано және скрипка егжей-тегжейлі талдау ұсынады. авторы музыкалық мысалдар талдау суреттейді.

Тірек сөздер: инновация, музыкалық шығармашылық, даралық, мелодиялық ойлау, концерт және орындау стилі

 

A. Bekenovа1
1 Kurmangazy Kazakh National Conservatory
Almaty, Kazakhstan

STRINGED-BOW MUSIC BY G. ENESCU 

Abstract
The article is devoted to the analysis of the string-bow art of the great Romanian violinist, viola player, composer, conductor, pianist G. Enescu. As the author notes, in Kazakhstan musicology there are no works devoted to the study of this composer’s creativity, in particular, works for bowed instruments. The article focuses on the distinctive features of the composer’s style and musicians, which consist in “sputtering” the form of the work by variation, polyphonic “intrusion”, avoidance of strict separation of parts, use of a variety of innovative vertical-horizontal complexes. The author pays special attention to the interpretative, performing methods of playing the instrument, which was manifested in the work of Enescu – the expressive articulation of the bow, the new manner of the dashed technique and its fingering principles of elegant melody and metrorhythmic structures, a special mode of stock and shape formation. A distinctive feature of the style of the orchestral texture is the reception of the split of the orchestral plan, the creation of timbre layers, the combination of which greatly dynamizes his orchestral drama, as the composer does not confine himself to contrasting oppositions of solo instruments. Also in the article is a detailed musical analysis of the “Concert Piece” by G. Enescu for violin and piano. The author illustrates the analysis of musical examples. 

Keywords: innovation, musical creativity, individuality, melodic thinking, concert and performing style.

Омаров Е. Сыр өңірінің жыраулық дәстүрі мен күйшілік өнерінің жиналуы мен зерттелу

Омаров Е. Сыр өңірінің жыраулық дәстүрі мен күйшілік өнерінің жиналуы мен зерттелу // Saryn art and science journal. №2 (19) 2018. – с. 28-33.

МРНТИ 18.41.85

 Е. Омаров1
1Қазанғап атындағы Қызылорда музыкалық колледжі
Қызылорда, Қазақстан

СЫР ӨҢІРІНІҢ ЖЫРАУЛЫҚ ДӘСТҮРІ МЕН КҮЙШІЛІК ӨНЕРІНІҢ ЖИНАЛУЫ МЕН ЗЕРТТЕЛУІ

 Аннотация
Мақаланың мақсаты – ғылымның негізін салған, филолгтардың А.Байтұрсынов, Ш.Уәлиханов, Ә. Марғұлан Смирнова, А. Диваев, Б. Кенжебаев, M . Әуезов, А. Konyratbaev, H. E. Dosmuhammedov Исмаилов Сейфуллин С., J. Аймауытов, Қ Жумалиев, Р. Berdibaev, Нұрмағанбетова О., Е. Тұрсынов, С. Қасқабасов, Б. Abilқasymov, С. The таңдалған, Тілепов Ж. М. Жармухамедов, М. Bagyzbaeva, Қыраубаева А ең ежелгі фольклорлық жұмыстарынан бастап бүгінгі күнге дейінгі фольклорлық жұмыстарға сипаттама жасау. Бұл мақаланың зерттеу тақырыбы — қазақтың дәстүрлі өнері. Соның ішінде жанр жыр күй терең тамыры бар екенін көрсетеді Сырдария «жыр Cuya», дәстүрін дамыту, оның ішінде. Бұл құбылыс көптеген ақындар мен олардың ізбасарлары бар Қазақстан, Арал және Қазалы аудандарының өзге аймақтарда кеңінен таралған. Жұмыс оның nachalol атақты ақын Tayzhan алады мектеп Нартай, тарихына тоқталған. мақала авторы болашақта проблема Byway дәстүрін шешілетін болады деп үміттенеді, ашу мәні толықтығы үшін талап етпейді.

Тірек сөздер: мәдени мұра, Төрткүл Түрік, ілкі бастау генезисі, жыраулық дәстүр феномені, эпикалық жыр бастау.

 Е. Омаров1
1Кызылординский музыкальный колледж имени Казангапа
Қызылорда, Қазақстан

 СБОР И ИССЛЕДОВАНИЕ ЭПИЧЕСКОЙ ТРАДИЦИИ И ИСКУССТВА КЮЯ СЫРДАРЬИНСКОГО РЕГИОНА

 Аннотация
Цель данной статьи – представить подробное описание и охватить период от самых ранних фольклорных работ, первыми исследователями которого являются основоположники отечественной науки, филологи – А. Байтурсынова, Ш. Уалиханов, A. Маргулан Н. Смирнова, А. Диваев, Б. Кенжебаев, М. Ауезов, А. Коныратбаев, Х. Досмухаммедов Е. Исмайлов, С. Сейфуллин, Ж. Аймаутов, К. Жумалиев, Р. Бердибаев, О. Нурмаганбетова, Е. Турсынов, С. Каскабасов, Б. Абилқасымов, Ш. Ыбраев, Ж. Тлепов, М. Жармухамедов, М. Багызбаева, А. Кыраубаева и др., до настоящего времени. Предмет исследования данной статьи – казахское традиционное искусство. В том числе развитые традиции «Жыр куйя» в Сырдарье, что свидетельствует о том, что жанр жыр кюя имеет глубокие корни. Это явление широко распространено в других регионах Казахстана, в Аральском и Казалинском районах существует много поэтов и их последователей. В работе затрагивается история школы Нартая, которая берет свое началоль знаменитого поэта Тайжана. Статья не претендует на полноту раскрытия данной темы, автор выражает надежду, что в дальнейшем проблема малоизученности традиции будет решена.

Ключевые слова: культурное наследие, феномен эпической традиции, казахская традиционная музыка, традиция Торткула.

 Е. Omarov1
1Kazangap Kyzylorda college of music
Kyzylorda, Kazakhstan

 COLLECTION AND RESEARCH OF EPIC TRADITION AND ART OF KUY OF SYRDARYA REGION

 Abstract
The purpose of this article is to provide a detailed description and cover the period from the earliest folklore works, the first researchers of which are the founders of domestic research, philologists A. Baytursynova, Sh. Ualikhanov, A. Margulan, N. Smirnova, A. Divaev, B. Kenzhebaev, M. Auezov, A. Konyratbaev, H. Dosmukhamedov, E. Ismayilov, S. Seifullin, J. Aimautov, K. Zhumaliev, R. Berdibaev, O. Nurmaganbetova, E. Tursynov, S. Kaskabasov, B. Abil-Asasimov, Sh. Ybraev, G. Tlepov, M. Zharmukhamedov, M. Bagyzbayeva, A. Kyraubaeva, etc., up to the present time. The subject of this article is Kazakh traditional art. Including the developed traditions of “Zhyr kuy” in the Syrdarya, which indicates that the genre of zhyr kuy has deep roots. This phenomenon is widespread in other regions of Kazakhstan, in the Aral and Kazalinsk districts there are many poets and their followers. The work touches on the history of Nartai school, which takes its origin from the famous poet of Taizhan. The article does not pretend to the fullness of the disclosure of this topic, the author expresses the hope that in the future the problem of inexperience of the tradition will be solved.

 Keywords: cultural heritage, the phenomenon of the epic tradition, traditional Kazakh music, Tortkul tradition.

Нуркенов Р. Сарыарқа күйшілік мектебінің кейбір ерекшеліктері (Т. Әсемқұловтың шығармашылығы негізінде)

Нуркенов Р. Сарыарқа күйшілік мектебінің кейбір ерекшеліктері (Т. Әсемқұловтың шығармашылығы негізінде) // Saryn art and science journal. №2 (19) 2018. – с. 23-27.

МРНТИ 18.41.85

 Р. Ш. Нуркенов1
1«KazHeritage» орталығы
Астана, Қазақстан

 САРЫАРҚА КҮЙШІЛІК МЕКТЕБІНІҢ КЕЙБІР ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ (Т. ӘСЕМҚҰЛОВТЫҢ ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫ НЕГІЗІНДЕ)

 Аннотация
Мақалада Сарыарқа күйшілік мектебінің күйлеріне талдау жүргізілген. Нысан ретінде күйші Таласбек Әсемқұловтың орындауында Тәттімбет Қазанғапұлының «Молқара» және «Алшағыр-Шаған» атты күйлері қарастырылды. Екі күйде түрлі ырғақ пен стильдік ерекшеліктер қамтылғандықтан арнайы іріктіліп алынды. Мақалада күйлерді талдауда дәстүрлі музыкада қалыптасқан заңдылықтарды сақтай отырып зерттейтін, жаңаша тәсіл ұсынылған. Яғни, домбыра мойынындағы дыбыстарды ноталық атаумен емес, дәстүрлі қоғамдағы байырғы перне атаулармен алынған. Мақала авторының пікірінше, жаңа заманда қазақтың байырғы терминологиясын пайдаланып зерттеулер жүргізу және оқу бағдарламасына енгізу уақыты келді. Бұл арқылы күйлер жаңа көзқараспен зерттеліп, пайдаланылған аталмыш әдіс арқылы бұрын кездеспеген ерекшеліктерді көруге болады. Мақала барысында қолданылған күй талдаудың тың тәсілі, болашақта қолға алынатын күйтану ғылымындағы жаңа ізденіс-мақсатының алғышарттары болып отыр. . Автордың пікірінше, осының өзінде ұлттық музыкатану ғылымы жаңаша бағытпен дами түсетінін байқауға болады.

 Тірек сөздер: Тәттімбет күйлері, перне атаулары, күйді талдау.

 Р. Ш. Нуркенов1
1руководитель центра «KazHeritage»
Астана, Казахстан

НЕКОТОРЫЕ ОСОБЕННОСТИ САРЫАРКИНСКОЙ ТРАДИЦИОННОЙ РЕГИОНАЛЬНОЙ ДОМБРОВОЙ ШКОЛЫ (НА ПРИМЕРЕ ПРОИЗВЕДЕНИЙ Т. АСЕМКУЛОВА)

 Аннотация
Цель данной статьи – представить анализ кюйев Сарыаркинской традиционной региональной домбровой школы. Предметом исследования являются произведения Таттимбета Казангапулы – кюйи «Молқара» и «Алшағыр-Шаған» из репертуара Таласбека Асемкулова. Эти два произведения представляют собой наиболее интересный предмет анализа, так как имеют различные ритмические и стилевые особенности. В статье используется новый метод анализа традиционной музыки, подразумевающий использование традиционных названий ладков на шейке домбры (перне) вместо привычных названий нот. По мнению автора статьи, в настоящее время внедрение в учебный процесс традиционных названий ладков актуально. Благодаря использованию в научном обиходе данного метода становится возможным исследовать на новом уровне композиционные особенности кюйя и открыть новые аспекты музыкального анализа казахской инструментальной музыки. Принципы, использованные в статье, представляют собой начальный этап становление данной методики анализа. Автор утверждает, что при таком подходе можно сделать новые шаги в развитии казахского музыкознания.

 

Ключевые слова: кюй, произведения Таттибета, название ладов, анализ кюйя.

 R. Sh. Nurkenov1
1«KazHeritage» center’s supervisor
Astana, Kazakhstan

SOME FEATURES IN THE REGIONAL TRADITIONAL SCHOOL OF SARYARKA  (ON THE EXAMPLE OF THE WORKS BY T. ASEMKULOV)

 Abstract
The article provides an analysis of kuys of Saryarka traditional regional school. Two kuys of Tattimbet Kazangapuly – «Molgara» and «Alshagyr-Shagan» from Talasbek Asemkulov’s repertoire – were chosen as objects of research. These two compositions are interesting objects of analysis, because they have different rhythmical and stylistic features. A new method of analysis is used in the article. It means that traditional names of dombyra frets (perne) should be used instead of regular note names. In author’s opinion the use and adopt traditional terms in music education the former. When using traditional names of frets compositions can be analysed in new ways, and features of Kazakh instrumental music that were unknown before can be discovered. Principles used in this article are only the initial stage of the implementation of this method of analyses. The author claims, that even at this stage new steps in the development of national music research could be made.

 

Keywords: kuy, kuys of Tattimbet, traditional names of frets, analysis of kuy.

 

Резникова Е. Cовременное искусство Казахстана и классическое наследие: диалог или противостояние. К постановке вопроса

Резникова Е. Cовременное искусство Казахстана и классическое наследие: диалог или противостояние. К постановке вопроса // Saryn art and science journal. №2 (19) 2018. – с. 11-21.

МРНТИ 18.31.31.

Е. И. Резникова1
1Государственный музей искусств РК им. А. Кастеева,
Алматы, Казахстан

 СОВРЕМЕННОЕ ИСКУССТВО КАЗАХСТАНА И КЛАССИЧЕСКОЕ НАСЛЕДИЕ: ДИАЛОГ ИЛИ ПРОТИВОСТОЯНИЕ. К ПОСТАНОВКЕ ВОПРОСА

 Аннотация
Исследование Екатерины Резниковой направлено на выявление специфики взаимодействия современного искусства и классического наследия. Экскурс в историю мирового искусства выявляет борьбу и противостояние двух культурологических парадигм, особенно остро проявившихся в ХХ веке. Анализ регионального современного искусства Казахстана и Центральной Азии показывает, что новые формы, пришедшие на смену традиционным живописи-графике-скульптуре, основываются на экспериментировании и отказе от академических установок в искусстве. Поиски новой визуальности осуществляются как на идейном, смысловом уровне художественного высказывания, так и посредством манипуляций с формой, цветом, соединением различных материалов в едином поле объекта – тяготением к синтезу искусств. При этом в современном искусстве Казахстана нередко наблюдается обращение художников к классическим шедеврам мирового искусства – музыкального и изобразительного, которые они вплетают в канву собственных произведений. Рассмотрение конкретных примеров – работ Саида Атабекова, Ербосына Мельдибекова, Елены и Виктора Воробьевых, Александра Угая, Каната Ибрагимова и Паши Каса – это поиск ответа на вопрос, что же преобладает во взаимодействии современного искусства Казахстана и классики: диалог или противостояние.

Ключевые слова: современное искусство Казахстана, contemporary art, интерпретирование, классика, самоидентификация, национальный контекст, видеоарт, Запад и Восток, древность и современность.

 Е. И. Резникова1
1Мемлекеттік Ә. Қастеев атындағы өнер мұражай
Алматы, Қазақстан

 ҚАЗАҚСТАННЫҢ ЗАМАНАУИ ӨНЕРІ МЕН КЛАССИКАЛЫҚ МҰРА: ДИАЛОГ НЕМЕСЕ ОППОЗИЦИЯ. СҰРАҚТЫҢ ЕСЕБІ

 Аннотация
Екатерина Резникованың зерттеу жұмысы заманауи өнер мен классикалық мұраның өзара әрекеттесу ерекшелігін анықтауға бағытталған. Әлемдік, әсіресе, ХХ ғасырдағы өнер тарихына экскурс жасау, өткір сезілген екі мәдениет парадигмаларының күресі мен текетіресін айқындайды. Қазақстанның және Орталық Азияның жергілікті заманауи өнерінің ерекшелігін талдау, дәстүрлі кескіндеме-графика-мүсіннің орнына келген жаңа формалар өнердегі академиялық көзқарастардан бас тартып, эксперименттеуге сүйенетінін көрсетеді. Жаңа визуалды ізденістер көркем сөздің идеологиялық, семантикалық деңгейінде де, нысанын, түсі, нысанның бір өрісіндегі әртүрлі материалдардың комбинациясы арқылы – манипуляция жүзеге асырылады — өнердің синтезіне тартылады. Сонымен бірге, Қазақстанның заманауи өнерінде суретшілердің әлемдік өнердің классикалық жауһарлары – музыка және бейнелеу өнеріне бірқатар үндестіктер бар – олар өздерінің шығармаларының арқауына айналдырады. Нақты Саид Атабековтің, Ербосын Мелдібековтің, Елена мен Виктор Воробьевтар, Александр Угай және Паша Кастың шығармаларының қарастрылуы Қазақстанның заманауи өнері мен классиканың өзара әрекеттесуінде қайсысы басым, диалог әлде қарсылық па деген сауалға жауап табу мақсатында жүзеге асып отыр.

 Тірек сөздер: Қазақстанның заманауи өнері, contemporary art, пайымдама, классика, өзін-өзі анықтау, ұлттық мәнмәтін, видеоарт, Батыс және Шығыс, көне және қазіргі заман.

Е.I. Reznikova1
1 A. Kasteev State Museum of Arts of the Republic of Kazakhstan,
(Almaty Kazakhstan)

 CONTEMPORARY ART OF KAZAKHSTAN AND CLASSICAL HERITAGE: DIALOGUE OR OPPOSITION. TO THE QUESTION SENTENCE

 

Abstract
Yekaterina Reznikova’s research analyses connections between contemporary art and the classical heritage. Her references to the global history of art uncover conflicts and confrontation between the two cultural paradigms that became particularly tense in the 20th century. An analysis of the specifics of the regional contemporary art of Kazakhstan and Central Asia suggests that the new forms that replaced the traditional painting, graphics and sculpture are built on experiment and denial of academic approaches in art. The search for a new visuality is carried out both on the ideological, semantic level of the artistic utterance, and through manipulation with form, color, the combination of different materials in a single field of the object – the attraction to the synthesis of the arts. At the same time, Kazakhstan’s contemporary artists make occasional references to masterpieces of classical art, both its musical and visual forms, that they weave into their works. The author reviews works of art by Said Atabekov, Yerbossyn Meldibekov, Yelena and Viktor Vorobyev, Alexander Ugay, Kanat Ibragimov and Pasha Kas in an attempt to answer the question what dominates Kazakhstan’s contemporary art – dialogue or confrontation.

 

Keywords: Kazakhstan’s contemporary art, contemporary art, interpretation, classics, self-identification, national context, video art, West and East, antiquity and contemporaneity.