Saryn art and science journal №4 (29) 2020
Содержание:
Zhumabekova L. | Comparative aspects of studying string-bowed instruments similar to the Kazakh qobyz |
Жумабекова Л. | Сравнительный анализ струнно-смычковых инструментов, аналогичных казахскому кобызу |
Жумабекова Л. | Қазақтың қобызына ұқсас ішекті-ысқышты аспаптарды салыстырмалы түрде талдау . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
Мелихов И. | Театральная эпатажность Небойши Живковича для дуэта ударных |
Мелихов И. | Ұрмалы аспаптар дуэтіне арналған Небойша Живковичтің театралдық эпатаждылығы |
Melihov I. | The atrical provocativeness of Nebojsa Zivkovic in the concert hall for percussion duo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
Салықова Д. | Қазақ эстрадасындағы орындаушылықтың кейбір мәселелері |
Салыкова Д. | Некоторые вопросы исполнительства в казахской эстраде |
Salykova D. | Some questions of performance in the Kazakh stage . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
Begembetova G. | Trans-border masters: transition of a traditional musician from ethnic to westernized music making in Kazakhstan |
Бегембетова Ғ. | Трансшекаралық шеберлер: дәстүрлі музыканттың этникалық музыкадан Қазақстандағы батыстық орындаушылыққа көшуі |
Бегембетова Г. | Трансграничные мастера: переход традиционного музыканта от этнического к западному исполнительству в Казахстане . . . . . . . . . . . |
Әбдуахап С. Бултбаева А. | Күйші Ә. Шынқожаев шығармашылығы |
Әбдуахап С. Бултбаева А. | Творчество кюйши А. Шынкожаева |
Abduakhap S. Bultbaeva A. | Creativity kuishi of A. Chyngojoev . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
Бестембекова А. | О параллелях организации музыкально-пространственных структур в творчестве Белы Бартока и казахской традиции |
Бестембекова А. | Бела Барток шығармашылығындағы музыкалық-кеңістіктік құрылымдарды ұйымдастыруы және қазақ дәстүрі жайлы параллельдер туралы |
Bestembekova А. | On parallels of organization of musical-spatial structures in the works of Bela Bartok and the Kazakh tradition . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
Максимчев Т. | Рихард Штраус в зеркале музыкальной критики |
Максимчев Т. | Рихард Штраус музыкалық сынның айнасында |
Maximchev Т. | Richard Strauss in the mirror of music criticism . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
Оскенбаева А. Шайкенова Ж. | Валторна аспабында орындаушылықтың қазіргі жағдайы |
Оскенбаева А. Шайкенова Ж. | Современное состояние исполнительства на валторне |
Oskenbaeva А. Shaikenova Zh. | Current state of french horn performance . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |